2007. november 1., csütörtök

Gyökérleves

Nagyon szép, és legfőképp finom illatos petrezselymet sikerült vennem a piacon. Úton hazafelé pedig azt is kitaláltam, hogy a házi vegamix szaporítása mellett egy ilyen levest is főzök belőle. Az eredeti receptet még Chili & Vaniliánál olvastam jó régen, aztán saját ízlésemre alakítva ki is próbáltam, és tényleg finom! A saját ízlésemre alakítás meg annyit tesz, hogy én szeretem a tartalmas leveseket, és szeretem, ha határozottan szilárd, felismerhető összetevők vannak a lében. Így ha a manapság divatos krémlevesek közül megtetszik valami, akkor az elkészítéskor a turmixolást kihagyom. Lehet persze vitatkozni, hogy így más az íze, de úgy vagyok vele, hogy ha az alapanyagok jók voltak, akkor már nagy baj nem lehet.

Recept: Gyökérleves

Hozzávalók: petrezselyemgyökér, alma, krumpli körülbelül egyenlő mennyiségben, vaj, víz, só, bors, tej, szerecsendió (mennyiség ízlés szerint, ki milyen sűrűn szereti).

Elkészítés:

  1. A gyökeret, almát és krumpli meghámozzuk, feldaraboljuk. A gyökérszeletek kicsit vékonyabbak legyenek, mint a másik kettő darabjai, hogy egyszerre főjenek majd meg. A krumpliból is érdemes lapos darabkákat vágni, nem kockákat.
  2. Kevés olvasztott vajban állandóan kevergetve kicsit megpirítjuk az imént előkészített hozzávalókat.
  3. Felöntjük vízzel. Sóval és frissen darált borssal ízesítjük, majd lefedve addig főzzük, amíg minden éppen puha lesz.
  4. Tejet öntünk hozzá, de ezzel épp csak összeforraljuk. (Főzni már nem kell, mert kicsapódik a tejből a fehérje.)
  5. Tányérba szedve szerecsendiót reszelünk a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails