2007. november 8., csütörtök

Zöldségleves

Nem igazán vagyok leveses. Ha mégis ilyen műfajban alkotok, az legtöbbször az egytálétel kategóriát közelíti inkább. Ilyen ez a leves is, és kivételesen az eredeti recept szerint ilyen, nem én toltam el ennyire a tartalom-lé arányt a tartalom javára. Ráadásul nem is nehéz elkészíteni. Beszerezhetőségi megfontolásokból kicsit módosítottam az alapanyagokon: feles mungóbab helyett lencse, paradicsom helyett zöldpaprika került bele, és talán a zöldségekkel is kicsit bőkezűbben bántam. Kifejezetten tetszik, hogy nem kell külön sűríteni, meg engem a tészta hiánya sem zavar. Szerintem ezután az állandó repertoár része lesz nálam ez a leves.

Recept: Zöldségleves

Hozzávalók (kb. 6 tányér leveshez): ¼ pohár (60 ml) az alábbiak mindegyikéből: szárazbab, sárga felesborsó, barna lencse, árpagyöngy; 3 evőkanál vaj, 1 zeller, 2-3 sárgarépa, 2-3 petrezselyemgyökér, 2-3 krumpli, 1 zöldpaprika (felaprítva összesen 4 pohárnyi zöldség), 7 pohár meleg víz, ½ teáskanál szárított zöldfűszer, ¼ teáskanál frissen darált feketebors, 2 teáskanál só, petrezselyemzöld a tetejére.

Elkészítés:

  1. A magokat bő, hideg vízbe áztatom éjszakára.
  2. A zöldségeket megtisztítom, falatnyi darabokra vágom.
  3. Egy lábasban felteszem a vizet melegedni, a levesfőző fazékban pedig felolvasztom a vajat, és kevergetve 5 percig pirítom benne a zöldségeket.
  4. Felöntöm a meleg vízzel, hozzáadom a lecsöpögtetett magokat, a szárított zöldfűszert és a borsot.
  5. Felforralom, majd kis lángon lefedve addig főzöm, míg a hozzávalók mind megpuhulnak.
  6. A végén megsózom, és beleszórom a petrezselyemzöldet.
  7. Melegen tálalom, friss, házi kenyérrel.

Forrás: Kurma dásza: Ínycsiklandó vegetáriánus receptek, 39. oldal

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails