2008. február 21., csütörtök

Gabonakása zöldségekkel

Hirtelen ötletektől vezérelve ezt hoztam össze ma ebédre:


Valami könnyen elkészíthető egytálételt szerettem volna.

Amiben a zöldségek mellett valami tartalmasabb dolog is van, mondjuk magok.

De melyik legyen az az itthon fellelhetőek közül?

Legyenek vegyesen! Árpagyöngy, köles, barna rizs, hajdina.

(Bár utóbbi nem gabonaféle, de hasonlóan kell elkészíteni.)

Nosza, kimértem belőlük egy-egy negyed bögrényit,

szűrőben megmostam, lecsepegtettem,

majd egy lábasban olajon kicsit megpirítottam őket.

Felöntöttem két és fél bögre vízzel, felforraltam,

vegyeszöldséges fűszersóval ízesítettem,

majd lefedve 25 percig pároltam kis lángon.

Utána még 15 percig állni hagytam.

Közben megmostam pár répát és egy petrezselyemgyökeret,

aztán zöldséghámozóval vékony szeletekre vágtam őket.

Előbb az volt a tervem, hogy picit megpárolva a kásához keverem majd,

de aztán annyira megízlett nyersen, hogy így raktam a kása mellé.

A petrezselyem zöldjével díszítettem.

Így lett egy finom ebédem.


A kásából holnapra is maradt, majd még kitalálom, hogy mit körítek meg vele.

A hajdina nagyon jó ötlet volt, kellemes ízt ad az egésznek.

Zsenge tavaszi zöldségekkel persze majd lehet még fokozni.

:-)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails