2008. május 13., kedd

Babos-zöldséges egytál

Maradék hozzávalók felhasználása jegyében készítettem a következő ételt a minap:

1 bögre szárazbabot (vegyesen volt fehér és barna) beáztattam egy éjszakára, majd annyi vízben, amennyi ellepte, puhára főztem. Amikor feltettem főni, beáztattam a pataki tálat is. Majd zöldségeket tisztítottam: krumplit, répát, petrezselyemgyökeret és zellert (összesen kb. 1 kilónyi lehetett). Felszeleteltem őket, majd a megfőtt babbal és 1 felkockázott paradicsompaprikával együtt a tálba rétegeztem (a paprikát a fagyasztóban találtam). Közben időnként megszórtam vegyeszöldséges fűszersóval és meglocsoltam pár kanál tejföllel (összesen 2 kis doboz tejföl fogyott el). Lestyánleveleket is tépkedtem közé. A lefedett tálat a hideg sütőbe raktam. 200 fokra bekapcsoltam a sütőt, és bő egy óra elteltével nyilvánítottam késznek az alkotást (a krumpliszeleteket érdemes vizsgálni a közepén, nem a legtetején - ha az nem recseg, akkor jó). Laktató, de nem nehéz egytálétel lett az eredmény.

Tulajdonképpen egy vega bableves hozzávalóit dobáltam be a tálba, persze lé nélkül :) (Húsevők bátran tegyenek közé kolbászszeleteket is, meg vékony szalonnadarabokat a tetejére.)
A gondolatmenet innen indult, csak én konzerv formában nem tartok itthon babot, meg igazán sajnáltam volna, ha összeszárad az a pár répa meg gyökér... Az erdész rakottas óta pedig tudom, hogy a pataki tálban remekül megsülnek a zöldségek mindennemű előfőzés nélkül.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails