2008. május 11., vasárnap

Duplán rozsos kiflik

Úgy éreztem, itt az ideje valami rozsosat sütni. Élesztővel, mert volt még itt egy darab csomag. Csak részben rozslisztből, mert nem vágytam nagyon sűrűre. Kiflit, mert eddig méltatlanul hanyagoltam ezt a formát.


Langyos vízben kevés barnacukorral felfuttattam 2 dkg friss élesztőt. Közben kimértem és jól elvegyítettem 25 dekányi teljes kiőrlésű rozslisztet és ugyanennyi Graham lisztet. Hozzáadtam 2 teáskanál sót, majd további víz és némi olaj társaságában a felfuttatott élesztőhöz adtam, és összegyúrtam. Kicsit megszaladt a kezem a vízzel, úgyhogy elég lágy lett - de sebaj! Lisztezés helyett hirtelen ötlettől vezérelve rozspelyhet szórtam bele, így értem el a megfelelő kenyértészta-állagot (lágy, de éppen nem ragad). Letakarva a duplájára kelesztettem. Átgyúrtam, megfeleztem, lisztezett deszkán kerekre nyújtottam. A kinyújtott tésztalapot megfordítottam, vékonyan megkentem olajjal, megszórtam rozspehellyel, nyolcfelé vágtam, majd a darabokat egyesével feltekergettem, és kicsit be is görbítettem, hogy igazi kifli alakjuk legyen. Kikent tepsire sorakoztattam őket, s megolajozva a tetejüket még oda is tapasztottam egy kis rozspelyhet. (Gondoltam, a különböző állagú pelyhek nem rontják majd el - a tésztába gyúrt adag szépen belevész, a belehajtogatott jobban megmarad, de azért megpuhul, a tetejére szórt pedig finoman megpirul. Be is jött. Sajnos a tetejére szórt adag nagy része lehullt, de úgy is finom volt - legközelebb meg majd jobban rányomkodom.) A tepsin várták meg, hogy előmelegedjen a sütő, majd 200 fokon, légkeverésen bő 15 perc kellett nekik, hogy készre süljenek. A 16 kifliből négyet azon frissiben befaltam, a többi a kenyeres zsákban megérte a másnapot :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails