2008. május 29., csütörtök

Zöldborsófőzelék

Egy újabb nemszeretem alapanyaggal kezdek megbarátkozni: a zöldborsóval.

Megint arra jöttem rá, hogy eddig nem megfelelő minőségben és nem megfelelő módon elkészítve ismertem. Ez a főzelék határozottan ízlett.

Az alapanyagként szolgáló borsót már eleve csak azért vettem meg, mert láttam, hogy nem nagyon laposak a csövek, de messze nem is olyan kövérek, hogy már majd' szétfeszítik őket a kissé már szögletes szemek. A készítéskor meg kihagytam minden olyasmit, ami elnyomná az ízét vagy feleslegesen nehézzé tenné a készülő ételt.

Kevés olajon időnként megkeverve megpároltam egy kicsit a kifejtett borsót (nem mértem, bő 1 kg volt csövesen). Már a pároláskor ígéretes illata volt! Aztán ráöntöttem 1 kis pohár tejfölt, és belekevertem 1 evőkanálnyi zabkorpát. Csipet sóval ízesítettem. Megvártam, míg besűrűsödik, és már tálaltam is. Csak így, feltét nélkül ettem. Élveztem a tényleg zsenge borsó ízét a maga valójában.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails