2008. július 14., hétfő

Üveggolyók - vagy inkább üveggyöngyök?

Mithrile hívott játékra, s bár üveggolyóm nincs itthon, csak ez a kedves gyöngysor, szívesen összeállítottam én is a listámat:

A – alma (alap), amarant, akarat (kell)

Á – álom, átalakítani (receptet sokszor), ákombákom

B – barát (kevés, de igazi), bolond (csak nem mindegy, hogy kinek/minek a bolondja :)

C – ceruza (grafit vagy színes, amivel alkotni lehet)

Cs – csomag (legtöbbször *.zip, és munka van benne), csicsóka (kíváncsi vagyok, mire viszi a kert aljában), csend (néha kell az is)

D – dorombolás, dal (mostanság például ez jár folyton a fejemben)

Dz – bodza, meg Mirza Dzomba

Dzs – dzsem (csakis házi, cukormentes, gyümölcsös), dzsungel (dolgozom az ügyön, hogy ne legyen a ház körül)

E – ezüst, egyéniség, egyszerűség

É – élmény, érték

F – fűszer (de csak módjával!), főzni finomat

G – gondoskodás

Gy – gyúrni (nem csak tésztát, hanem adott esetben egy kitűzött célra is), gyöngy (lásd fent), gyöngyvirág (imádom az illatát)

H – hó, hóesés, havas hegycsúcsok

I – iránytű (néha nem árt), illat (avagy az orrom sosem csap be)

Í – íj (elfeknek kötelező), írni (mondhatni grafomán vagyok), íz (fontos!)

J – jóslás (nem hiszek benne)

K – kert, kapu, kupa (a kutya viszont nem hiányzik)

L – ló, lovaglás (sose próbáltam), kilovaglás (az nálam a biciklizést jelenti)

Ly – lyukas kétfilléres

M – mese, mosoly, mélázás

N – napfény, és a napfény városa

Ny – nyelv (főleg angol), nyíl (az íj tartozéka)

O – otthon (a legjobb)

Ó – óra (amióta nem az a munkám, nem tartok – és karórát se hordok)

Ö – örök (dolgok), öröm (apró is!), ökör (sajnos sok van)

Ő – őrizni, őszintén

P – pipacs (imádom!), piac (függő vagyok), pirospaprika (csakis a piacról, még ha nem is szegedi, hanem dorozsmai :)

Q Queen

R – régi (ami sokszor jobb, mint az új)

S – süni (még ha szúrós is), sportszerűség (fair play, ha így jobban tetszik, bár amit lehet, mondjunk magyarul)

Sz – szárnyalni szabadon, mint a madár

T – tündér, tündéres, tündéres történet; na meg Tolkien :)

Ty – tyúk – vagy a tojás? (utóbbit még néha megeszem, előbbit kizárt!)

U – unatkozni (az meg mi?)

Ú – úszni (nem tudok), újrahasznosítás (hacsak lehet)

Ü – üveg (ha üres, szívesen megtöltöm!)

Ű – (HTML) űrlap (szakmai ártalom :)

V – varázs (de nem hókuszpókusz!), Varázskönyv :)

W – Wartburg (igaz, nekünk Trabink volt, tinikorában adtuk el)

X – Xavér

Y – yellow, Yellow Submarine (bocs, de rendes magyar szó nem kezdődik így)

Z – zebra (az egy szép állat), zene (csak hallgatni, például Zoránt), zöld (újabban szeretem)

Zs – zseni, aki átlátja a káoszt :)

Kinél nem járt még? Ottis, Katanyaka, jól látom, hogy eddig kimaradtatok?

2 megjegyzés:

mithrile írta...

A nagy nyaralásokban eddig nem jutottam el odáig, hogy megköszönjem, hogy továbbgurítottad a golyót:)
Mellesleg a listád olvasva most tudatosodott bennem, hogy te szegedi vagy - már csak azért mert pár évvel ezelőttig még én is ott éltem:))

Dulmina írta...

Én köszönöm a lehetőséget, hogy részt vehettem ebben a klassz játékban. Nyelvész énem kitombolhatta magát :)
Igen, Szeged mellett lakom, meg előtte is hosszú éveket töltöttem itt (középiskola, egyetem), de valójában nem vagyok tősgyökeres szegedi... Azt viszont én választottam, hogy itt veszek házat :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails