2008. augusztus 30., szombat

Aszaltparadicsomos mediterrán kenyér

Most, hogy nekem is van aszalt paradicsomom, minden akadály elhárult, hogy kipróbáljam ezt a receptet. Némileg reformosítottam persze, a következőképp:

Kenyérsütőgép keverőedényébe raktam az alábbiakat ebben a sorrendben:
  • 3 dl víz
  • kb. 3/4 dl olívaolaj
  • 50 dkg Graham liszt
  • 2 teáskanál só
  • 2 teáskanál barnacukor
  • 1 csomag (7 g) szárított élesztő
Elindítottam a Dagasztás programot, és figyeltem, ahogy a gép összedolgozza a tésztát. Nem ért meglepetésként, hogy még 1/2 dl víz kellett a megfelelő állaghoz (a Graham liszt több folyadékot felvesz, mint a fehér).
Összeaprítottam egy marék aszalt paradicsomot meg egy rozmaringág leveleit, és ezt is a tésztához adtam.
Ezután hagytam, hogy a gépben szépen megkeljen a tészta.

A kelesztés vége felé bekapcsoltam a villanysütőt 180 fokra.
Kiolajoztam egy nagy tepsit, és beleborítottam a megkelt tésztát (és kivettem a keverőlapátot - fontos! :). Kézzel széthúztam laposra, aztán egy kínai evőpálcikával megszurkáltam. Megcsorgattam olívaolajjal, majd szétkentem rajta. Végül további aprított rozmaringleveleket szórtam még rá.
Betettem az előmelegített sütőbe, és bő 20 percig sütöttem, majd még pár percig az elzárt sütőben hagytam.

Utána viszont frissen felvágtam, és csak úgy, magában ettem a meleg kenyeret. Isteni volt! Egyébként nem lett sűrű még így sem, hogy csak Graham lisztből csináltam, és kihűlve is jó puha (nyilván az olaj miatt). Azért lehet, hogy holnap már megcsinálom a balzsamecetes-olajos mártogatót is hozzá.

Kipróbálom majd úgy is ezt a paradicsom-rozmaring kombinációt, hogy a dagasztás nélküli kenyér tésztájába sütöm bele. De esetleg rozmaring helyett kakukkfűvel sem megvetendő az ötlet...

2 megjegyzés:

Kata írta...

Köszi, ez nagyon finom lett! :o)

Dulmina írta...

Örülök, hogy ízlett! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails