2008. augusztus 22., péntek

Paradicsomaszalás képekben

Előkészületek:
  • A piacon beszereztem az alapanyagul szolgáló paradicsomot (hosszúkás, kemény, rostos fajta).
  • Az időjárás-előrejelzésből kinéztem három egymást követő kánikulai napot (augusztus 20-21-22).
1. nap reggel - kiinduló állapot: a paradicsomok felszeletelve, szalvétával leitatva róluk a nedvesség

1. nap késő délután: kezdenek összehúzódni

2. nap késő délután: félszárazak, akár el is lehetne tenni őket olajban (avagy az időjósok is tévedhetnek - ezúttal nem tették :)

3. nap késő délután: a mindkét oldalukon vágott szeletek (jobb oldali tepsi) csont szárazak, a végek (bal oldali tepsi) között akad pár nedvesebb darab (amelyik túl vastag maradt), azokat még másnap délelőtt kirakom, a többi kész

4. nap: kiválogatom gyors fogyasztásra azt a néhányat, ami fekete lett (ízre jó, csak csúnya), a többit összekeverem (hogy a végek és a "rendes" szeletek vegyesen legyenek - csak mivel a végeket nem kell forgatni, célszerűbbnek láttam külön szárítani őket), és fedeles üvegben elrakom (ez érzékenyebben reagál a levegő páratartalmának változására, mint a többi aszalvány - ezért nem vászonzsákba)

Ez már a harmadik menet volt az idén, kb. 4 kg paradicsomból. Hiába, ha egyszer egy üzlet beindul... :)

(Itt írtam részletesen a műveletről.)

-------
Utólagos kiegészítés:
Ezekhez használtam fel:

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails