2008. szeptember 18., csütörtök

Egyszerű joghurtos/kefíres süti

Ez a recept igencsak az elsők között volt, amiket valamikor reformosítottam. Sokszor sütöttem kenyérsütő gépben (kézzel összekevertem a tésztát, majd betettem Sütés programra), meg aztán sütőben is lepényként. Most a változatosság kedvéért muffinformába kanalaztam (igen, már megint a virágosba :) Meg jó szokásomhoz híven, most is finomítottam egy kicsit a recepten :)

Egy keverőtálban kanállal összekutyultam a következőket:
  • 2 pohár kefír (eredetileg joghurttal volt, úgy is finom)
  • 2 tojás (helyett most 2 evőkanál őrölt lenmag + 1 dl víz)
  • 1 kefíres pohár étolaj (csak úgy szemre)
  • 1 evőkanál rum
  • 1 teáskanál vanília kivonat (ehhez egyszerűen csak vodkában állni hagyom a felhasított vaníliarudat legalább pár hétig)
  • méz ízlés szerint (én fél kefíres pohárnyit tettem bele, de ugye erősen alulról lövöm a közízlést :)
Utána hozzákevertem még ezeket is:
  • 4 kefíres pohár Graham vagy teljes kiőrlésű liszt (most bontott zacskók számának csökkentése jelszóval fele ilyen, fele olyan került bele) (érdemes egy régebbi, száraz pohárral mérni, amibe nem ragad bele egy része)
  • 1 csomag sütőpor
Tollkenő segítségével kikentem olvasztott vajjal a muffinforma mélyedéseit, majd belekanalaztam a tésztát. A fenti mennyiségből 18 bő közepes darab lett, legközelebb felezni fogom a tésztamennyiséget és 12 felé osztani. (Egyben megsütve viszont igen lapos volt a fél adag, mint azt a receptes füzetemben kommentárként hozzáfűztem valamikor.)

Nálam 180 fokon 25 perc alatt sült meg, de persze a tűpróba a biztos!

Lehet variálni friss vagy aszalt gyümölcsökkel és/vagy magokkal, de én úgy is nagyon szeretem, hogy evéskor valamilyen dzsemet kanalazok hozzá. Meg iszom egy bögre finom teát utána.

A füzetem szerint a kiinduló változat a Chocolate & Zucchini blogról származik. Mondjuk már majdnem mindent lecseréltem benne :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails