2008. október 15., szerda

Birslikőr

Ezt még tavaly készítettem, csak akkor nem írtam meg. Most pótolom, mert (1) igen finom lett, (2) most is itt a készítés szezonja.

A receptet Juc blogjában olvastam, és gondoltam, nem nagy kockázat kipróbálni. A cukormennyiséget azért lényegesen csökkentettem, és gyümölcscukorra cseréltem (az különben is édesebb, meg nem vagyok édesszájú), meg emlékeim szerint egy kisebb üvegben csináltam, ami majdnem tele volt. A rendszeres forgatás nálam egy idő után elmaradt, valamikor hónapokkal később találtam meg a kamrában, mikor már teljesen megfeledkeztem róla. Addigra már barna volt az egész (szóval nem érdemes lelkizni ezen a barnulás-témán, az alkohol ha ellepi, úgyse romlik meg). Amúgy nem vált hátrányára a hosszabb állásidő, nagyon átütő birs-aromájú, és a színe is szép. Biztos jól leszűrtem, mert még mindig nem üledékes az alja. Önmagában meginni se rossz, de vanília kivonat helyett is használtam már ízesítésre.

Karácsonyig még kényelmesen el lehet készíteni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails