2008. október 11., szombat

Csicsókavirág

Csak megláttam végre ezt is :) És ezért nem a tő közeléből szedem egyelőre a gumót.

Igaz, mivel a legmagasabb példányok simán megvannak 3 méteresek, némileg alulnézetből szemlélődöm:

Szerencsére azért akadnak mélynövésű példányok is, így közelről is itt van egy:

No meg ami alatta van - ez szerencsére mindenütt ilyesmi, a kisebb szár alatt sem kisebbek a gumók (viszonyításképp: a képen alatta egy asztalléc pont kétszer olyan széles, mint a gyufásdoboz rövidebbik oldala):

6 megjegyzés:

Milene írta...

Jók a képek! Én már akkor nem teszem fel az enyémről a tervezett fotót...:)

Dulmina írta...

Miért ne tennéd fel? Engem például érdekelne... Meg remélem, arról is olvashatok majd Nálad, hogy miket készítesz a gumókból! :)

Milene írta...

:)Nálunk leginkább nyersen fogy. A Nagy nagyon szereti.
Először termeltél csicsókát?

Dulmina írta...

Igen, tavaly ősszel csak kóstolónyi maradt, miután elvetettem egy részét. Most viszont bőven van miből kísérletezni :)
Tavalyelőtt ilyenkor meg még kertem se volt, a szolgálati lakás környékén meg mégiscsak fura lett volna veteményt tartani :)

Wienermädel + Co írta...

Hello Dulmina,
I like your blog and I read about the above sunflower. Is ist possible that it is Topinambur- the tuber of it one can use like potatoe?

Best regards from Wien

Dulmina írta...

Yes, it is similar to a sunflower, but it's a Jerusalem artichoke (sunchoke) really. I grow it in my garden, and use the tubers for various foods. For example here's one of my recipes in English.
All the best for the new year!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails