2008. október 7., kedd

Fordított körtetorta (vegán)

Maradt még néhány szem körtém, így a sós ízvilágú után itt egy édes változat a körtetortára:

Ha almával lehet ilyet, akkor körtével miért ne? A tésztát persze lecseréltem a jól bevált tej- és tojásmentes piskótára, pontosabban annak a körülményekhez igazított formájára.

Egy tálban összekevertem a tészta hozzávalói közül a szárazakat:
  • 25 dkg teljes kiőrlésű liszt (a bontott zacskók számának csökkentése jegyében most 20 dkg búza + 5 dkg rozs került bele)
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 5 dkg barna nádcukor (édesszájúaknak lehet több, de a töltelék is édes lesz!)
  • 1/2 mokkáskanál citromsav (leszokóban a citromról :) - valami savas dolog viszont kell a szódabikarbónához)
  • 1 evőkanál rizsliszt
A piteformát kikentem, majd egyenletesen eloszlattam az alján 2 evőkanál barnacukrot. (A csatos tortaformát nem javaslom, mert esetleg enged ki a gyümölcs levéből, és lehet utána sütőt súrolni.)

Negyedekbe vágtam és megtisztítottam a körtéket, majd kiraktam velük a forma alját. (Nekem most 4 közepes körtém volt, azt osztottam el. Először a szélét raktam körbe, aztán meg a közepébe helyeztem a kimaradt kisebb szeleteket. Nem érdemes apróra vágni, mert akkor a kiborításnál egy része a formában marad.)

A körtét megszórtam őrölt fahéjjal, 1 evőkanál zabkorpával (így nem áztatja el a körte leve a tésztát) meg némi darált dióval.

A tésztához hozzáadtam a folyékony hozzávalókat is, és kanállal simára kevertem:
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 6 evőkanál olaj (nálam most napraforgó)
  • 2,5 dl víz
A tésztát a körte tetejére öntöttem, majd kanállal kihúzva a szélére is, elegyengettem.

180 fokon jó 25 percig sütöttem, előmelegítés nélkül (de a tűpróba a biztos!).

A kész tortát egy tányérra borítottam, így a körtés oldala került felülre. A cukor finoman karamellizálódott, a tészta pedig szépen befolyt a gyümölcsdarabok közé.

Frissen felvágva eléggé morzsálódott, kihűlve viszont szépen lehetett szeletelni. A natúr tésztához képest úgy érzem, nagyon jót tesz neki a belesütött gyümölcs.

Egy apró trükk, amit szoktam alkalmazni más tésztáknál is: Ha nincs itthon rizstej, és kedvem sincs készíteni, akkor inkább némi rizslisztet meg egyszerűen vizet keverek a tésztába. Végszükség esetén csak vízzel is működik, de a rizskeményítő azért javít a tészta állagán.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails