2008. november 28., péntek

Krumpli-zeller főzelék

Ezúttal felkockázott krumpliból és zellerből készítettem a szokásos módon főzeléket:

1 közepes zeller és 5-6 kis krumpli került az egyszemélyes adagba (a tányéron "mértem ki"). A zöldségeket hosszában négybe, majd 3-4 mm vastag szeletekre vágtam, hogy viszonylag hamar megpuhuljanak. Ezúttal lefedés nélkül sütögettem őket az elején, ritkán megkeverve, hogy helyenként meg tudjon egy kicsit pirulni. Amikor a krumpli már nem volt recsegős, akkor tettem hozzá a kaprot (ezúttal a fagyasztóból), meg a zabpehelyliszt + víz kombinációt a kötőanyagnak. A végén kevés sóval ízesítettem még.

Az összeállítás nem saját találmány, tulajdonképpen ennek a levesnek a tejmentes főzelékesítéséről van szó.

Közben olyan ötletem is támadt, hogy a zöldségeket kicsit tovább pirítva, és kapor helyett mondjuk majorannával fűszerezve remek kis egytálétel (nem vegáknak köret) is lehetett volna belőle. No nem baj, majd legközelebb...

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails