2009. január 4., vasárnap

"Bableves" pataki tálban

Ez a korábbi receptem ihlette az alábbi egytálételt, melynek igen nagy sikere volt:

Előző este beáztattam egy nagy bögre fehér babot, majd másnap megfőztem. Csak annyi vizet használtam, hogy mindig éppen ellepje. Kevés vegyeszöldséges fűszersóval ízesítettem. Miután feltettem a babot főni, beáztattam a pataki tálat, és hozzáláttam a zöldségek előkészítésének. A csicsóka kivételével meghámoztam őket, majd mindegyiket felkarikáztam (kb. fél centi vastag szeletekre), és az egészet összekevertem. Most a következők kerültek bele, nagyjából egyforma mennyiségben: sárgarépa, petrezselyemgyökér, zeller, csicsóka, krumpli. Hozzátépkedtem a zeller és a petrezselyem kis zöldjét is. A tál aljára a zöldségkeverékből terítettem, majd a megfőtt babból (nem csepegtettem le különösebben, csak kikanalaztam a főzővizéből, de különben nagyon kevés lé volt már rajta). Ezt megismételtem, végül a tetejére ismét zöldség került. Közben kicsit sóztam, a tetejét pedig megcsorgattam kevés étolajjal, majd ráraktam a tál fedelét. A hideg sütőbe tettem, és 1 órán át sütöttem a gázsütő legnagyobb fokozatán. Tálaláskor tejföl és friss petrezselyemzöld került még rá.

Babfőzés helyett talán egyszerűbb lenne a konzerv, de ha nem felejtem el az áztatást, akkor a bab megfőzése egyáltalán nem hosszabbítja az elkészítési időt, és igazán nem nagy fáradság. A tejfölt jobbnak láttam a végén rátenni, mert nem túl nagy mennyiségben csúnyán "belevész" a sütéskor, meg így a vegán alternatíva is könnyedén megoldható növényi tejföllel.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails