2009. január 4., vasárnap

Hajdina káposztával, pataki tálban

Több helyen is olvastam a vega töltött káposztát hajdinás töltelékkel. A töltéssel most sem vesződtem, egyszerűen csak pataki tálba rétegeztem a hozzávalókat (igaz, savanyított káposzta helyett frisset használtam), és az egészet megsütöttem:

Éjszakára beáztattam 25 dkg hajdinát, majd délelőtt, a káposztavágás elkezdésekor a pataki tálat is. A káposztát késsel felaprítottam (pontosabban ezúttal apukám hajtotta végre a feladatot). A tál aljára terítettem a hajdinát, ráöntöttem az eredeti (szárazon mért) térfogatának másfélszeresét vízből, rászórtam 1 teáskanál sót, végül betakartam az összevágott káposztát, és megcsorgattam egy kis étolajjal. Lefedve beraktam a hideg sütőbe, és 1 órán át sütöttem a gázsütő legnagyobb fokozatán. Így ebéd is lett, meg előmelegített sütő is a muffinnak. Ami meg megsült addig, amíg megettük a hajdinás káposztát.

A hajdina íze így némileg visszafogottabb volt, mintha lábasban főztem volna. Akinek még ez is túl erős, helyettesítheti a hajdina egy részét barna rizzsel. A sózáson kívül más fűszert nem igényelt, elég volt a hajdina jellegzetes íze, kiegészítve a kiskerti káposztáéval. Ízlés szerint tejföl kerülhet még rá a tálaláskor.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails