2009. március 6., péntek

Diós rizs

Esténként lapozgatom, olvasgatom az új (nálam legalábbis :) szakácskönyvemet, Hamikus Zsuzsi Tündérkonyháját. Tényleg tündéres, tele jobbnál jobb ötletekkel, receptekkel. Ma el is készítettem az egyiket, igaz, kicsit alakítva rajta:

Barna rizs helyett rizskeveréket használtam hozzá; ebben előgőzölt, barna és vad rizs van. Kevés olajon megfuttattam egy bögrényit, majd kétszeres mennyiségű vizet öntöttem rá. Megvártam, míg felforr, majd lefedve, kis lángon 30 percig főztem. Miután elzártam alatta a tüzet, még állni hagytam a fedő alatt, amíg ehetőre hűlt. Tálaláskor egy kis maréknyi összevágott diót szórtam a tetejére. Mivel a keverékben a vad rizsnek elég karakteres íze van, a fűszerezéstől (petrezselyem és szójaszósz vagy só) eltekintettem. Ez a mennyiség 2 adag.

Előbb-utóbb ki fogom próbálni másmilyen olajos magvakkal is, bár lehet, hogy utána megállapítom, hogy mégiscsak dióval a legjobb.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails