2009. március 29., vasárnap

Mogyorókrémes-zabpelyhes keksz

Nem igazán az én műfajom a mogyorókrém, pláne a bolti, de a minap egy kis pakolászás során találtam két kis üveggel. Szerencsére nem a legvadabb fajta (azt meg se veszem); gyümölcscukorral van édesítve és végülis annyira nem bicskanyitogató a további összetétele sem. Viszont ahhoz túlontúl édes, hogy nálam záros határidőn belül elfogyjon csak úgy. Ezért adta magát az ötlet, hogy belesütöm ebbe a kekszbe úgy, hogy egyáltalán nem édesítem a tésztát mellette (és természetesen a szokásos egyéb módosításokat is végrehajtom).

Ízletes, ropogós keksz lett a jutalmam, úgyhogy lesz mibe felhasználni a mogyorókrém maradékát is (ha ugyan ki nem találok hozzá valami mást).

Így készítettem:

Egy tálban összekevertem az alábbiakat:
  • 1 bögre + 2 evőkanál teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 1 jó csipet só
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 2 evőkanál őrölt lenmag
  • 3/4 bögre apró zabpehely
Hozzáadtam az alábbiakat is, és lágy, de éppen nem ragadós tésztává dolgoztam össze:
  • 1 dl étolaj (úgy szemre)
  • 6 evőkanál mogyorókrém
  • kb. 1/2 bögre víz a megfelelő állaghoz
Mivel a kakaós keksz miatt már elő volt véve a keksznyomó, kézi gombócozás helyett ezt is azzal nyomtam ki a kikent tepsikre. A legegyszerűbb, nagy lyukú kinyomóformát választottam, hogy a zabpehely ne tömítse el. A kinyomott kekszek tetejét villával megcsíkoztam. 2 nagy tepsivel lett, úgy 65 darab. Nálam 180 fokon 10 perc sütés kellett nekik (a szélén és az alján látszik, a színét kell nézni, nem az állagát; kihűlve szilárdul majd).

A bolti mogyorókrém elfogytával pedig ebből kiindulva alkotok majd valamit házilag. Azt talán efféle trükközés nélkül is jóízűen fogyasztom majd. De persze nem kizárt, hogy időnként ilyen kekszbe is kerül belőle :)

Ebben a mogyorókrémben most volt tejszármazék, így nem lett vegán a keksz, de gondolom, létezik ilyesmi krém vegán módozatban is, és mivel az egyéb hozzávalók között nincsen állati eredetű, a kész keksz is megoldható úgy. Esetleg a házi mogyorókrém-receptet alakítanám tejmentessé, vagy egyszerűen csak darált mogyorót, csokit (vagy kakaóport / karobport) és némileg több zsiradékot tennék a tésztába a mogyorókrém helyett.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails