2009. március 25., szerda

Pasztinákos-zabos falatok

Pár órával korábban beáztattam egy bögre zabtöretet. Meghámoztam, majd durvára reszeltem 3 nagy pasztinákot, és kevés olajon időnként megkeverve félpuhára pároltam. A zabtöretről leöntöttem a víz nagyját, majd a többivel a pasztinákhoz adtam, és együtt pároltam tovább. Kevés őrölt fahéjjal ízesítettem (ennél az ételnél már bejött a fahéj a pasztinákhoz). Mikor jól formázható állagúra sűrűsödött, levettem a tűzről és hűlni hagytam. Egy nagy tepsit vékonyan kiolajoztam, majd evőkanállal kupacokat raktam rá a masszából, és enyhén lenyomtam őket. Lehetnek közel egymáshoz, mert nem fognak nőni. 180 fokon bő 20 percig sütöttem előmelegítés nélkül, majd az elzárt sütőben hagytam még egy ideig. Akkor van kész, mikor szép barnásra sült a külseje.

Melegen és hidegen is ízletes. Én most főzelékhez ettem feltétnek, de friss salátával körítve is el bírom képzelni. Vendégváró falatoknak is ideális. Zabtöret hiányában zabpehellyel készíteném ugyanígy. Más gabonával is lehetne, csak azt a hosszabb főzési idő miatt külön kellene megfőzni, így én legfeljebb maradékot forgatnék be ezen a módon. Természetesen a használt zöldség is variálható, meg azzal együtt a fűszerezés is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails