2009. május 3., vasárnap

Rizses rakott karalábé


Mázas cseréptál aljára terítettem 1 bögre rizskeveréket (előgőzölt, barna és vad rizs van benne - ennek hiányában egyszerű barna rizsből csinálnám). Ráöntöttem 1 és 1/2 bögre vizet, és rászórtam 1/2 teáskanál sót. Meghámoztam és kis hasábokra vágtam 1 nagy karalábét, majd ráraktam a rizsre. A tál fedelével letakarva betettem a hideg (!) sütőbe, és 200 fokra kapcsolva 50 percig sütöttem. Lereszeltem egy fél csomag (kb. 10 dkg) füstölt parenyicát, és rászórtam a készülő étel tetejére. Immár fedő nélkül tettem vissza a sütőbe még kb. 15 percre, amíg a rizs teljesen megpárolódott az alján, a sajt pedig rápirult a tetejére. 2 adag.

Előzetes szándékom szerint az összeszabdalt karalábélevelek is belekerültek volna egy rétegnek a rizs és a karalábéhasábok közé, de a leveleket nyersen megkóstolva erről most inkább letettem. Maga a karalábé még nem volt fás, de a levelét már egyáltalán nem éreztem zsengének, mint nemrég a töltött karalábélevélnél (amiből azóta ismétlés is volt már). Egyszerű, de ízletes és laktató ebéd lett így is.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails