2009. június 1., hétfő

Mustáros sült krumpli


Szűk 1 kg újkrumplit körömkefével megsikáltam, majd megszárítottam, és héjastól kis hasábokra vágtam. Ehhez most egy hullámos vágót használtam, mert így jobban tapad rá az öntet, amivel ezután összeforgattam. Ehhez a következőket kevertem össze egy bögrében: 2 evőkanál magos mustár, 3 evőkanál olívaolaj, 1/2 citrom kifacsart leve, 1 nagy csokor petrezselyemzöld összevágva, pár tekerésnyi frissen darált tarkabors. Enyhén kiolajozott tepsire terítettem vékony rétegben, és 200 fokos sütőben kb. 30 perc alatt készre sütöttem, 20 perc tájékán átforgatva egy lapáttal (a kisült kekszek után tettem be, így kivételesen előmelegített sütőben indult a dolog). A tányéron enyhén sóztam (előre az öntetet azért nem akartam, mert a mustár is tartalmaz sót, és én sózásban is erősen alulról lövöm a közízlést). Főételként tálaltam, így 2 bőséges adag volt.

A No Salty webszakácskönyvben olvasott recept nyomán készítettem, nem is sokat változtatva rajta.

3 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Tavaly ettem utoljára hasonlót. Itt az ideje az ismétlésnek!

Bridge írta...

Régen volt valahol ilyen hullámos vágónk, mostmár tényleg előkeresem. :)

Dulmina írta...

Az én hullámvágóm is van vagy húsz éves, és a múltkor bukkantam rá otthon a fiókban. Az elmúlt hetekben igencsak többet használtam, mint előtte összesen :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails