2009. június 6., szombat

Sült karfiol és újkrumpli fűszeres tejföllel


Rózsáira szedtem egy közepes fej karfiolt; a nagyobb rózsákat kettévágtam. Mivel ennek most jó ízű és nem kemény rostos volt a torzsája, azt is összeaprítottam és felhasználtam. Hullámosra szeleteltem egy szűk kilónyi megmosott újkrumplit is. Vékonyan kiolajoztam a gáztűzhely tepsijét, majd ráöntöttem a zöldségeket, megcsorgattam őket még egy kis olajjal, és kézzel összeforgattam. Betettem sülni (előmelegítés nélkül, a legnagyobb lángon), és úgy 10-15 percenként egy falapáttal óvatosan átforgattam. Közben 1 nagy pohár (450 g-os) sűrű (20 %-os) tejfölt összekevertem sóval, frissen darált borssal és őrölt pirospaprikával, hogy erőteljesen fűszeres és jó színes legyen. Amikor a zöldségek már megpuhultak (úgy 25-30 percnyi sütés után), összeforgattam őket a fűszeres tejföllel, és visszatettem az elzárt, de persze még jó forró sütőbe összemelegedni (kb. 5 perc). Összevágott petrezselyemzölddel megszórva tálaltam. Ez a mennyiség 2 bőséges vagy 3 normál adag.

1 megjegyzés:

bloger on icedaniel.se írta...

Very good blog, i like it !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails