2009. július 8., szerda

Citromos zöldbab mustáros barna rizzsel

Immár saját termésű zöldbabból készítettem ezt a friss ízű finomságot:

1 bögre barna rizst kevés olívaolajon átpirítottam, majd felöntöttem másfél bögre vízzel, és felforralás után kis lángon, lefedve puhára pároltam. 2 evőkanál magos dijoni mustárral és kevés sóval ízesítettem.

Amíg a rizs főtt, fél kilónyi zöldbab végeit levagdaltam, majd a csöveket 2-3 centis darabokra aprítottam. Vastag aljú, mély serpenyőben kevés olívaolajat forrósítottam, majd rádobtam az előkészített babot, és gyakran megkeverve átpirítottam. Időnként pici vizet öntöttem alá, hogy ne süljön oda, és haraphatóra pirítottam. A végén kevés sóval ízesítettem, és a tűzről levéve citromlevet facsartam rá (egy fél citromból levágtam 4 vékony karikát a díszítéshez, a többit facsartam ki).

Tálaláskor először a mustáros rizst szedtem a tányérra, majd helyet csináltam a közepén a citromos babnak. Tetejét citromkarikákkal díszítettem. 2 adag.

2 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Szia!
Ha van kedved játszani, szeretettel hívlak:
http://napmatka.blogspot.com/2009/07/hat-en-immar-kit-valasszak-egy-zold_08.html

Milene írta...

Szia!
Hoztam Neked valamit. Kérlek, nézz be hozzám érte!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails