2009. július 25., szombat

Karfiolfőzelék


1 nagy fej karfiolt falatnyi rózsákra szedtem. Vastag aljú, mély serpenyőben 1-2 evőkanálnyi olajat forrósítottam, majd hozzáadtam a karfiolt, és egy falapáttal gyakran megkeverve addig pirítottam, amíg egy kis színt kapott (pár perc; ha már nem egészen friss a karfiol, akkor érdemes jobban odafigyelni). Ezután felöntöttem 1 bögre vízzel, és kis lángon, lefedve roppanós-puhára pároltam. Az állag ellenőrzéséhez egy nagyobb darabnak a torzsa részébe szúrtam egy villát: ha járja, akkor már jó. Sóval, frissen darált borssal és pirospaprikával fűszereztem - mehet bátran, elég sokat felvesz. Megszórtam 1-2 evőkanálnyi kukoricaliszttel, majd ráöntöttem 1 kis pohár (175 g-os) kefírt, és óvatosan összeforgattam. (Vegán változatban is készíthető, a kefír helyett vízzel felöntve, és pár csepp citromlével biztosítva az enyhe savanykás ízt.) Megvártam, míg besűrűsödik. (Ízlés szerint további kukoricaliszt, illetve víz hozzáadásával lehet rajta igazítani, ha nem tetszik az állaga. Valamint aki a kevésbé darabos főzelékeket kedveli, nyugodtan összetörheti a párolt karfiol egy részét, egyszerűen villával vagy krumplinyomóval.) Most csak magában tálaltam ezt a könnyű főzeléket, de tetszőleges feltéttel is ki lehet még egészíteni. Ha pedig tartalmasabbra szeretnénk készíteni, akkor a karfiol egy része krumplikockákra cserélhető. 2 adag.

Idő: kb. 25 perc a tálalásig
Pénz: kb. 170 Ft a 2 adag, a krumplis változat meg még olcsóbb
Magyar alapanyagokból (na jó, a bors meg a tengeri só kivételével, de ennyi belefér :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails