2009. augusztus 24., hétfő

Zöldbab-krumpli egytál tárkonnyal

Szép, zsenge zöldbabot tudtam venni a piacon (másodvetésről az első szedés, vetekszik a tavaszival), abból készítettem ezt az egyszerű, de finom ételt:

Beáztattam a pataki tálat, a fedelével együtt. 1 kg zöldbabot megmostam, a csövek végeit levágtam, majd a többit ferdén 2-3 cm-es darabokra vagdostam. Alaposan megmostam 1 kg vékony héjú krumplit, és kis hasábokra vágtam. Leszedtem 1 csokor tárkonyág leveleit. Kiöntöttem az áztatóvizet a cseréptálból (meglocsoltam vele pár fűszernövényt a kertben), majd beleraktam az előkészített alapanyagokat, és összeforgattam. Megcsorgattam egy kis olajjal, rátettem a tál fedelét, majd az egészet be a hideg (!) sütőbe. 200 fokra kapcsolva 1 órát sütöttem, majd még kb. negyed órát az elzárt sütőben hagytam. Tányérra szedve facsartam rá egy kis citromlevet (egy fél citrom fogyott az összeshez), és enyhén sóztam. Meglepően ízletes volt a maga egyszerűségében - mindehhez nagyban hozzájárult a jó minőségű, friss zöldbab. (Gondoltam arra is, hogy joghurtot vagy kefírt öntök rá a tálaláskor, de végül maradtam a vegán változatnál. Talán majd legközelebb kipróbálom így is.)

Idő: bő másfél óra elteltével lehet enni, de csak 20 percnyi munka van vele az elején
Pénz: kb. 300 Ft a 3 bőséges adag főétel vagy 4 adagnyi köret
Hazai alapanyagokból.

2 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Nem annyira a posztodhoz kapcsolódva szeretni tudatni, hogy nagyon szép a csicsókám, még egyszer köszönöm Neked! S nagyon tetszik a blogod új külseje!

Dulmina írta...

Örömmel olvasom mindkettőt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails