2009. október 22., csütörtök

Sült birsalma mézzel és dióval

6 közepes birsalmát alaposan megmostam, majd deszkán egy jó éles késsel négybe vágtam. Eltávolítottam a magházát, valamint a héjából a nem szép részeket. A negyedeket vékony cikkekre vágtam, egyenesen egy mázas cseréptálba. Rátettem a tál fedelét, majd az egészet be a hideg (!) sütőbe. 200 fokra kapcsolva 1 órát sütöttem, majd a fedő levétele után az elzárt sütőben hagytam még egy darabig. Mikor már csak jó langyos volt, kistányérra szedtem, megcsorgattam virágmézzel, megszórtam egy leheletnyi fahéjjal, valamint egy kis marék darabolt dióval. 3 adag.

Már a sütés közben nagyon finom illata volt, az utólag rárakott kiegészítőkkel pedig igen kiváló desszert lett a maga egyszerűségében (természetesen az ilyesmiknél különösen fontos a hozzávalók minősége). Az utólagos rácsorgatással elkerülöm a méz hőkezelését, meg így ki-ki ízlése szerinti mennyiséget tehet rá, nem központilag meghatározott az édessége. A fahéj tényleg csak leheletnyi legyen, nem kell, hogy elnyomja a többi hozzávaló ízét. A diót meg is lehet pirítani, de hő hatására veszít értékes anyagaiból. Dió helyett mogyoróval is ki fogom próbálni.

Idő: kb. másfél-két óra elteltével lehet enni, de csak 15-20 percnyi munka van vele
Pénz: kb. 60 Ft/adag
A fahéj kivételével csakis hazai alapanyagokból.

3 megjegyzés:

Ildifolt írta...

Ez a sült birsalma csodásan hangzik. Van is itthon minden hozzávalóm, ki fogom próbálni.

Dulmina írta...

Remélem, ízleni fog! Jó étvágyat hozzá!

Cukroskata írta...

Ez nagyon finom lehet, és milyen szép lett a blogod, gratulálok :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails