2009. november 10., kedd

Magos-lecsós egyveleg

Mára is egy minimális munkával elkészíthető, de tartalmas ebéd kellett. Ez lett az:

Tegnap este összeöntögettem a tárolóüvegeim aljáról a maradék magokat, amik önmagukban már nem elegendőek semmihez. Összesen fél liter keverék lett így, amiben azért nem volt túlsúlyban egyik összetevő sem. Most éppen sárgaborsó, barna lencse, gyöngybab, barna rizs és árpagyöngy került bele. Ezt egy jó nagy tálban beáztattam éjszakára (nagyon megdagad, azért kell ekkora edény, és a víz is bőven lepje el).

Ma leöntöttem az áztatóvizet, a magkeveréket pedig átszedtem egy vastag aljú fazékba, és felöntöttem kb. 8 dl vízzel (a szárazon mért magtérfogat bő másfélszerese). Felforraltam, majd kis lángon, lefedve főztem tovább. Fél óra kellett neki, hogy majdnem elfőjön a leve, és a magok is közel puhák legyenek (a babot érdemes vizsgálni, ha az jó, akkor addigra a többi is). Ekkor hozzáöntöttem egy üveg (330 ml) lecsó-szószt, meg ízesítettem egy kis sóval, szárított majorannával és erős paprikával, és készre főztem (kb. 10 perc, időnként nem árt megkeverni).

Egy kis hidegen sajtolt olajat csorgattam a tetejére, mikor már ehetőre hűlt a tányérban. (Húsos változatban külön megsütött kolbászkarikákat tennék rá inkább. Ez is egy olyan vegán étel, amit a végén könnyen lehet alakítani másmilyen ízléshez is, nem kell teljesen mást főzni - vagyis egyformát eszünk, de mindenkinek kedvére formálva.)

Ez a mennyiség 4 adag. A fent írt arányokkal elkészítve a képen látható, egytálétel állag; több vízzel készítve lehet leves is. A sűrítéssel viszont ebben az esetben sem kell foglalkozni, mert a megfőtt sárgaborsó és árpagyöngy beépítetten gondoskodik erről. A gyöngybab szándékos választás volt a nagyobb szeművel szemben, mert ennek rövidebb a főzési ideje, jobban igazodik a többi összetevőéhez. Az előzetes áztatást nem érdemes kihagyni, mert annak hiányában néhány összetevőnek jelentősen több főzés kell, s így közben mások már teljesen szétfőnek (a nem egyszerre berakás meg fölösleges bonyolítás).

Idő: kb. 50 perc + áztatás, de minimális munkával
Pénz: kb. 250 Forint az egész, a vegán változatban
Megoldható hazaiból.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails