2010. február 26., péntek

Téli lencse-egytál a nyár ízeivel (vegán)

De jó dolga is van most annak, aki nyáron nem sajnálta az időt arra, hogy eltegyen ezt-azt! ;) Így most a téli étkekbe is bele tudja csempészni a nyár ízeit, jelen esetben némi aszalt paradicsom meg egy kis sülpaprikás-padlizsános szósz formájában. Ízletes, tartalmas húsmentes fogás.


Előző este beáztattam 1 bögre barna lencsét.

Meghámoztam és kis darabkákra vágtam 2 répát és 2 petrezselyemgyökeret.

Egy közepes lábasban kevés olívaolajat melegítettem, majd enyhén átpirítottam rajta az előkészített zöldségeket, időnként megkeverve. Aztán hozzáadtam az áztatóvízből kiszedett lencsét, felöntöttem kb. 1 dl vörösborral, plusz annyi vízzel, hogy szűken ellepje (lehet csak vízzel is, és bővebben adva hozzá akár levessé is alakítható az étel). Hozzátépkedtem egy csokor kakukkfű leveleit, daráltam bele egy kis tarkaborsot, valamint enyhén ztam. Ollóval beleszabdaltam egy kis marék szárított paradicsomot, és összekevertem.

Miután felfőtt, kicsire vettem alatta a lángot, és lefedve addig főztem, míg a lencse megpuhult - ekkor a zöldségek még picit haraphatóak voltak, épp, ahogy szeretem. A végén hozzáöntöttem egy fél üveg padlizsános-paprikás paradicsomszószt (330 ml-es üveg fele; nekem ez most maradék volt, spagettivel és sajttal ettem meg tegnap a másik felét, amúgy mehetett volna egész is), és összemelegítettem vele. 2 bőséges adag.

Idő: kb. fél óra elteltével lehet enni, de csak kb. a fele munka (+ a lencsét ne felejtsük el beáztatni)
Pénz: kb. 300 Ft (a házi eltevések anyagáron felszámítva)
Jórészt hazaiból, csak az olívaolaj és pár fűszer volt külhoni.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails