2010. március 18., csütörtök

Krumpli-kelbimbó egytál árpagyönggyel (vegán)

Kiadós vegán egytálétel, kevés pénzből, kevés munkával, kicsit még a tél jegyében.


Előző este beáztattam 1 bögre árpagyöngyöt, majd valamikor a délelőtt folyamán a pataki tálat is fedelestül.

Alaposan megmostam, majd héjastul felkockáztam 3/4 kilónyi krumplit (vékony héjú fajta, és a rajtahagyott héj kellemes plusz ízt ad neki), és a tál fedelében összeforgattam 1/4 kilónyi kelbimbóval (fagyasztott).

A tál aljába tettem az áztatóvizéből kiszedett árpagyöngyöt, majd felöntöttem 1,5 bögre vízzel. Beleszórtam 1 teáskanál tengeri sót és 2 teáskanál őrölt pirospaprikát, majd ráborítottam a zöldségeket, végül rátettem a tál fedelét.

Hideg (!) sütőben indítva 200 fokon 1 órát sütöttem, majd még 15-20 percig az elzárt sütőben hagytam. Ezalatt az árpagyöngy teljesen felszívta a vizet, és minden finoman megpárolódott. Ez a mennyiség 3-4 adag.

Idő: kb. másfél óra elteltével lehet enni, de csak 10-15 percnyi munka az összerakás, plusz az árpagyöngy és a tál beáztatásról ne feledkezzünk meg
Pénz: kb. 200 Forint az egész
Hazai alapanyagokból, mindössze a só kivételével.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails