2010. április 29., csütörtök

Gombával rakott krumpli

Egyszerűen, kevés munkával elkészíthető húsmentes finomság, egyelőre még "öreg" krumpliból:


1 kilónyi vékony héjú krumplit körömkefével alaposan megsikáltam, majd kb. fél centi vastag szeletekre vágtam. Felbontottam 1 üveg natúr gombabefőttet, amiben ezúttal egész gombafejek voltak, és leöntöttem a levét. (Vagy fél kilónyi friss gombából is készíthető; és ha választhatok, inkább szeleteltem volna.) 1 nagy pohár (450 g) sűrű tejfölt összekevertem 1 teáskanál sóval, 2 teáskanál pirospaprikával és 1/2 teáskanálnyi frissen darált tarkaborssal - erőteljesen fűszeresnek kell lennie, mert a krumpli sokat magába vesz az ízéből. Mázas cseréptálat vékonyan kiolajoztam, majd belerétegeztem a hozzávalókat: krumpli - tejföl - gomba - krumpli - tejföl - gomba - krumpli - tejföl. Rátettem a tál fedelét, majd az egészet be a hideg (!) sütőbe. 200 fokra kapcsolva 60 percet sütöttem, meg utána még 15 percet az elzárt sütőben hagytam. Ezalatt puhára párolódott benne a krumpli, és jól összeértek az ízek. Ez a mennyiség 2 bőséges vagy 3 normál adag.

Idő: kb. másfél óra elteltével lehet enni, de csak negyed órányi munka az elején az összerakás
Pénz: kb. 600 Forint a fenti mennyiség
Hazai alapanyagokból, a só és a bors kivételével.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails