2010. szeptember 15., szerda

Paprikás-borsós jázmin rizs (vegán)

Végre kipróbáltam a jázmin rizst! Amiről először azt hittem, hogy alapvetően édességekhez való, de rákeresve inkább sós jellegű, zöldséges recepteket találtam hozzá szép számmal. Elsőként egy nagyon egyszerű ételbe raktam, külön főzve. Így megtudtam, hogyan viselkedik, mennyi főzést igényel és milyen lenne magában. Tényleg illatos, és igazán finom is; a hozzákevert sült paprika és zsenge zöldborsó pedig összességében különösen ízletessé teszi ezt a fogást. Én vegán egytálételként fogyasztottam, de ízlés szerint köretként is tálalható.


Paprikás-borsós jázmin rizs
(vegán recept)


Hozzávalók (2 adag egytálétel vagy 3-4 adag köret):
  • 1 bögre (2,5 dl) jázmin rizs
  • 1+1 evőkanál olaj
  • 2 bögre víz
  • 2-3 érett paradicsompaprika (felkockázva 1 bögre)
  • 1 bögre zsenge zöldborsó (fagyasztott)

Elkészítése:
  1. Egy vastag aljú edényben felmelegítünk 1 evőkanál olajat, és kevergetve pirítjuk rajta a rizst pár percig. Felöntjük a vízzel, hozzáadjuk a sót. Ha felforrt, kis lángon, lefedve addig pároljuk, míg a rizs felszívja majdnem az összes folyadékot és megpuhul (10-15 perc). Felhasználásig lefedve tartjuk.
  2. Közben kicsumázzuk és kis kockákra vágjuk a paprikákat. Egy másik edényben újabb evőkanál olajat melegítünk, és kevergetve pirítjuk rajta a paprikát. Amikor már érezhetően puhul, hozzáadjuk a borsót is, és együtt pirítjuk készre (pár perc az egész, maradjon egy kicsit ress).
  3. Végül villával fellazítjuk a megpárolt rizst, és összeforgatjuk a zöldségekkel.

Idő: kb. 20 perc
Pénz: kb. 250 Forint a fenti mennyiség
A zöldségek természetesen hazaiak voltak, a rizs viszont nem.

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails