2011. február 23., szerda

Krumpli-zöldbab egytál (vegán)

Nem a megszokott konyhámban, meglévő kamratartalomból összeütött gyors vacsora:

Meghámoztam 6 közepes krumplit, majd kis kockákra vágtam. Egy vastag aljú edényben olajat melegítettem, és enyhén átpirítottam rajta a krumplit, időnként megkeverve. Felöntöttem annyi vízzel, hogy jól ellepje, fűszereztem sóval, pici borssal, 1 evőkanálnyi pirospaprikával, 1 teáskanálnyi kurkumával és 2 evőkanálnyi szárított bazsalikommal (tárkony jobb lett volna, de csak ezt találtam), és puhára főztem. Felbontottam egy üveg (720 ml-es) ecetes lében eltett zöldbabot (házi eltevés), leöntöttem a levét egy bögrébe, és a babot a megfőtt krumplihoz adva összemelegítettem. Kóstolgatás mellett a bab levéből is adtam hozzá, vigyázva, hogy a kész étel ne legyen túl savanyú (nem kellett az összes lé). Végül 2 evőkanál keményítőt simára kevertem egy kis vízzel, és összeforralva besűrítettem vele az ételt. Így inkább egy jó tartalmas leves állagú lett, a főzelék jelleghez keményítő helyett inkább zabpehelyliszt kellett volna bele a végén. Ez a mennyiség 2-3 adag.

 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails