2011. június 28., kedd

Paradicsomos-bazsalikomos spagetti, pöttyösen (vegán)

Addig is, míg várjuk, hogy elkezdjenek érni a koktélparadicsomok a komposztáló tetején, készítettem egy igazán paradicsomos fogást a tavaly eltettből. Az ilyen egyszerű ételeknél fokozottan igaz, hogy az alapanyagok minősége döntő a végeredmény szempontjából, úgyhogy a szigorúan csak haraphatóra főzött spagettiről nem sajnáltam az extra szűz olívaolajat, és a paradicsomszószból a friss bazsalikomot sem.


2 adaghoz megfőztem 25 dkg durumbúzás spagettit a szokásos módon. Közben felbontottam egy 0,5 literes üveg "paradicsomkoktélt", egy kis lábasba öntöttem a levét, és pár percig forraltam, hogy besűrűsödjön. Aztán beleszórtam egy marék összevágott bazsalikomlevelet, meg beletettem az egész szem sárga koktélparadicsomokat is, és összemelegítettem. A leszűrt tésztát tányérokra raktam, és összekevertem adagonként egy-egy evőkanál extra szűz olívaolajjal. Majd némi mélyedést húztam mindkettőnek a közepébe, és elosztottam rajtuk a paradicsomot. Amíg lefotóztam, pont ehetőre hűlt, úgyhogy nem maradt más hátra, mint jóízűen elfogyasztani ezt az egyszerű, de épp így ízletes ételt. (Nem felejtettem ki, tényleg nem sóztam, csak a tészta főzővizét. Még Isti sem sózta meg az adagját, pedig rendszeresen szokta, mert én főzéskor mindent alhangon sózok.)
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails