2011. június 10., péntek

Paradicsomos zabpehelypástétom (vegán)

Miután elfogyott a zakuszka és a sült padlizsán, a szendvicskrémporok meg nem jöttek be, valami más kenyérrevalót kellett kitalálni, ami "csökkentett módban" is gond nélkül elkészíthető. Vagyis könnyen beszerezhető, olcsó alapanyagokból, minimális eszközigénnyel, kevés munkával kerüljön az asztalra valami finom és tápláló pástétomféle. Mostani kísérletem igen jól sikerült a témában: teljesen odavolt érte a Főkóstoló, és nekem is ízlett, úgyhogy gyorsan feljegyzem a tuti receptet, mielőtt még elfelejtem.


1 Kubus üveg (330 ml) házi paradicsomlében kevergetve puhára főztem 1 bögre (2,5 dl) zabpelyhet. Közben ízesítettem 1 kávéskanál tengeri sóval, 1 teáskanál szárított oregánóval és 1 csipet őrölt köménymaggal. (Oregánó helyett tetszőleges más zöld fűszert is választhatunk, és ha tehetjük, inkább egy csokor frisset tépjünk bele.) Mikor langyosra hűlt, hozzákevertem 1 evőkanálnyi olajat (hidegen sajtolt az igazi!) és 1 evőkanál ajvárt (csak mert épp van egy bontott üveg, de magában nem megy; elhagyható, esetleg tegyünk helyette egy teáskanál sós paprikakrémet és hagyjuk el a sót, vagy tegyünk 1 teáskanál őrölt pirospaprikát).

Friss házi kenyérrel és vöröshagymával meg salátával ettük.

Az alapötletet Magdinál olvastam, köszönet érte!
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails