2011. június 14., kedd

Tejes zöldségleves (laktovega)

A Tanyáról kapott zöldségekből készítettem ezt az igen egyszerű, de hihetetlenül gazdag ízű levest. Friss, minőségi alapanyagokból persze nem nehéz finomat főzni, még egy korlátozott felszereltségű konyhában sem.


Körömkefével alaposan megsikáltam 2 nyári retket (hosszú, mint a jégcsapretek, de piros színű, és számunkra nyersen ehetetlenül csípős volt), 3 zsenge répát és 3 közepes szem újkrumplit, majd körülbelül fél centi vastag karikákra vágtam mindegyiket. Egy vastag aljú edényben felmelegítettem 2 evőkanálnyi olajat, és kevergetve enyhén átpirítottam benne az előkészített zöldségeket. Ezután felöntöttem 1 liternyi vízzel, hozzáraktam 5-6 marék kifejtett zsenge zöldborsót, és ízesítettem 1 csapott teáskanál sóval. Forrás után kis lángon, lefedve főztem. 2 evőkanál keményítőt simára kevertem egy kis (zsíros, házi) tejjel. Amikor már majdnem puhák voltak a zöldségek, hozzáöntöttem, valamint további tejjel egészítettem ki (kb. 3-4 dl tej fogyott összesen), és kevergetve összeforraltam. Nem kellett hozzá élénk fantázia, hogy első ránézésre virslikarikáknak tűnjenek a retekszeletek, amiknek eddigre egész megszelídült az íze.

Sokkal kevesebb folyadékkal készítve főzelékként is el bírom képzelni ugyanezt.
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails