2011. július 16., szombat

Tökkrém (vegán)

Nem emlékszem már, hol olvastam, hogy szegény vegetáriánusok, folyton trükközniük kell, hogy májkrém helyett mit kenjenek a kenyérre. Vegánoknál meg ráadásul még a vaj is kiesik. Ehhez képest én szinte bármiből összeütök valami vegán kencét, amikor felmerül rá az igény. Most például beindult a tökszezon, ezért ebből.

Meghámoztam és vékony szeletekre vágtam 4 közepes krumplit, és annyi enyhén sós vízben, ami épp ellepte, puhára főztem. Közben a megfelelő célszerszámmal julienne-re vágtam egy kb. másfél arasznyi hosszúságú, zsenge főzőtököt (héjastul, magostul, mert egyik sem volt kemény; csak a szárát dobtam el). (Apróra reszelni is lehet, ha nincs julienne-vágónk.) A krumpliról leöntöttem a főzővizet, majd magát a krumplit villával összetörtem. Hozzáadtam a tököt, és összefőztem. 1 teáskanál mustárral ízesítettem. Mikor ehetőre hűlt, még beletéptem 1 kis csokor friss kaporlevelet és hozzákevertem 1 evőkanálnyi hidegen sajtolt olajat (picit zni is lehet még, ha igényeljük). Gyönyörű halványzöld, könnyű kenyérrevaló lett belőle.
Tipp: Hűlve sűrűsödik valamennyit, de ha túl hígnak érezzük, akkor 1-2 evőkanál keményítőt keverjünk simára pár kanálnyi vízzel, és ezzel összefőzve sűrítsük be a végén. Főzeléket is készíthetünk hasonló módon, csak abba nagyobbra reszeljük a tököt és arányában többet használjunk belőle.

Ui.: Szegény húsevők, hogy leragadnak a májkrémnél... :)))
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails