2011. július 23., szombat

Zöldbabos tészta (laktovega vagy vegán)

Már beígértem Istinek, hogy tészta lesz ebédre, mikor eszembe jutott, hogy tegnap a nagy ivólékészítésben elmaradt a zöldbab feldolgozása, amire pedig jó lenne minél hamarabb sort keríteni, ha már van. Ahhoz meg úgyis az volt a kérése, hogy bármit főzhetek belőle, csak lehetőleg ne megint levest. Oké, akkor egy zöldbabos tésztával minden kívánalom teljesül, a bab eltüntetését és a kiadós ebédet is beleértve!

2 bőséges adaghoz: Fél kilónyi zöldbabot kb. 3 centis darabkákra vagdostam, és vastag aljú, mély serpenyőben 1-2 deka megolvasztott vajon elkezdtem párolni (finom plusz ízt ad neki a vaj, de ha tejmenteset akarunk, használjunk olajat). Amikor jobban sülni kezdett, kb. 1 dl vizet öntöttem alá, és megvártam, míg kis lángon, fedő alatt haraphatóra puhult (a bab fajtájától függ, hogy pontosan mennyi idő, úgy 10 perc körül). A végén ízesítettem 2 teáskanál mustárral,  és besűrítettem egy kis vízben simára kevert 1 teáskanál keményítővel. Közben megfőztem 25 dkg durum orsótésztát a szokásos módon, és leszűrés után összekevertem a mustáros babbal. Kóstolás után ízesítettem az egészet 1 kávéskanál sóval, valamint a tálaláskor megcsorgattam egy kanál extra szűz olívaolajjal. Én így ettem, Isti pár gerezd fokhagymával egészítette még ki az adagját, és igazán nem bánta ezt a "több legyet egy csapásra" módon összerakott ebédet.
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails