2011. szeptember 28., szerda

Lecsós fejtett bab puliszkával (vegán)

Hétvégén leszüreteltük a komposztáló oldalára futtatott fejtőbabot. Nagy része már száraz, ám egy kisebb adagnyi zsenge, fejthető is megbújt még a levelek között. Lecsóval megszaporítva, puliszkagombóccal kiegészítve ez a laktató egytálétel lett belőle vasárnap:


Először a puliszkát készítettem el: Felforraltam 1,5 liter vizet, tettem bele 1 teáskanál sót meg 2 evőkanálnyi olajat. Vékony sugárban beleszórtam 10 dkg kukoricadarát és 20 dkg kukoricalisztet, miközben kézi habverővel folyamatosan kevergettem. Amikor sűrűsödni kezdett, fakanálra váltva kevergettem tovább, egészen addig, míg elvált az edény falától. Eddigre a daraszemcsék is megpuhultak benne. Lefedve félretettem.

1 bögre fejtett babot (de ha lett volna, kettővel is szívesen beletettem volna) 1 babérlevéllel enyhén s vízben puhára főztem. Közben pedig lecsót készítettem úgy bő 3/4 kilónyi paprikából és kb. ugyanannyi paradicsomból. A végén hozzáadtam a leszűrt babot is.

Fél centi vastagságú szeletekre vágtam 1 nagy fej vöröshagymát, szétszedtem karikákra, kukoricalisztbe forgattam, és kevés felmelegített napraforgóolajban pirosra sütöttem.

Tálaláskor kiszedtem a lecsós babot, evőkanállal rászaggattam az időközben megszilárdult puliszkát, és az Isti adagját megkoronáztam a hagymával, én meg élveztem hagyma nélkül. Ez a mennyiség 4 bőséges adag, plusz kimaradt 2 adagnyi puliszka (ahhoz holnap majd kitalálok valamit).


A receptet az Ízek és Érzések magazin aktuális (2011. szeptember-október) számában találtam. Megint befürödtem a recept betartásával, az újságban szereplő 5 dl vízzel poros maradt a puliszka, plusz 1 litert igényelt még (azaz összesen háromszor annyit!). Az ott írt 25 dkg lecsót pedig nagyon kevésnek tartottam, így nem csak a kevesebb bab miatt növeltem meg jócskán (ha jól számolom, úgy négy-ötszörösére) a mennyiségét. Még így is aránytalanul sok puliszka maradt, miután 1-1 jóleső adagot megettünk, kb. olyan arányokkal, ahogy a magazinbeli képen is látható az étel. A puliszka önmagában nem valami ízletes, egyszerűen igényelte a lecsót. Amúgy ötletes, hogy az elcsépelt rizs helyett kukorica kerül mellé; és nekem külön tetszik, hogy nem összefőzve vele (így jobban néz ki, és fogyasztáskor tetszés szerint szabályozható az arány). Finom volt, de semmi extra, a befektetett munkáért és a termelődött mosatlanmennyiségért jobbat vártunk cserébe.
 

2 megjegyzés:

Bianka írta...

ÁÁÁ isteni finom

Foodafok írta...

Nagyon finom összeállítás.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails