2012. március 27., kedd

Babbal töltött krumpli (vegán)

Nem hoznak különösebben lázba a gasztroújságok, de most győzött a kíváncsiság, megvettem a magyar GoodFood első számát. S ha már megvettem, átböngésztem, és végül természetesen főztem is belőle. Persze hű maradtam önmagamhoz, elég nagyjából tartottam csak be a kiinduló receptet, de a Főkóstoló is egyetértett, hogy ez egyáltalán nem vált kárára, sőt!


Hozzávalók 4 személyre
  • 1 bögre (2,5 dl, 25 dkg) szárazbab (gyöngybab)
  • 1 babérlevél
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 sárgarépa
  • 1 petrezselyemgyökér
  • 1 dl ketchup (házi fűszeres paradicsomszósz)
  • 1 teáskanál őrölt paprika
  • 1 kávéskanál só
  • 1 teáskanál natúr vegamix
  • 1 teáskanál szárított bazsalikom
  • 1-2 dl víz
  • 12 közepes krumpli
  • kevés morzsolt petrezselyemzöld (elhagyható)

Beáztatjuk a babot egy éjszakára, majd másnap friss vízben puhára főzzük, a babérlevéllel ízesítve.

Körömkefével alaposan megsikáljuk a krumplit, elrendezzük egy tepsin, és hideg sütőben indítva 180 fokon, légkeveréssel, 45 percig sütjük, majd az elzárt sütőben hagyjuk még kb. 10 percig. (Ha könnyen járja a villa, akkor átsült.)

Amikor a krumpli már majdnem jó, elkészítjük a babos szószt. Vastag aljú edényben fölmelegítjük az olajat, és kevergetve megsütjük rajta az apró kockára vágott répát és gyökeret. Hozzáadjuk a főtt, leszűrt babot, a ketchupot, a fűszereket és a vizet, és kb. 5 perc alatt összefőzzük.

A krumplit kettévágjuk, majd a feleket még ketté, úgy, hogy alul egy pici rész összetartsa. Rákanalazzuk a babot, meghintjük petrezselyemzölddel, és azon melegében tálaljuk. (Héjastul is nyugodtan meg lehet enni, de aki idegenkedik ettől, jobban jár, ha tálalás előtt lehúzza az egész krumpli héját, nem a fogyasztáskor rakosgatja ki.)
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails