2012. május 6., vasárnap

Szezámos-pórés tészta (vegán)

Az idei utolsó két kis téli póréhagymából készítettem ezt a pénteki ebédet a héten. Kár lenne, ha feledésbe merülne a recept, úgyhogy - bár már nem igazán most aktuális - feljegyzem ide.


Hozzávalók 2 személyre
25 dkg tojásmentes durum spagetti
2 póréhagyma
2 evőkanál olaj
1 marék (pirított) szezámmag
2-3 evőkanál szójaszósz
1-2 evőkanál hidegen sajtolt szezámolaj

Megfőztem a tésztát a szokásos módon.
Közben megmostam és hosszában négybe, majd keresztben kb. 3 cm-es darabokra vágtam a pórét; a zöldjéből is felhasználtam az ép részeket. Vastag aljú, mély serpenyőben megmelegítettem az olajat, és kevergetve puhára pároltam rajta az előkészített hagymát. A tűzről félrehúzva hozzákevertem a szezámmagot, majd a leszűrt spagettit, végül pedig a szójaszószt, és kicsit összepirítottam. Tálaláskor megcsorgattam a szezámolajjal.
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails