2012. október 1., hétfő

Sajtos-zöldséges paradicsomleves (laktovegetáriánus)

Még van ízletes, friss paradicsom és cukkini is a kertben, melyekből ezt a finom levest készítettem ma ebédre:


Hozzávalók 4-6 személyre
  • 1 kg paradicsom
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • 5-6 tojásnyi méretű krumpli
  • 1 közepes cukkini (kb. 60 dkg)
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1/2 teáskanál só
  • 1 kávéskanál szárított borsikafű
  • 1 marék friss bazsalikomlevél
  • 10 dkg sajt (füstölt házi sajtot használtam)

Forró vízbe mártottam a paradicsomot, majd lehúztam a héját és falatnyi darabokra vágtam a húsát. Vastag aljú fazékban fölmelegítettem az olajat, és kevergetve üvegesre pirítottam rajta az apróra vágott vöröshagymát. Hozzáadtam a paradicsomot, a megtisztított és felkockázott krumplit, majd kb. 10 perc elteltével a felszeletelt cukkinit is (ha zsenge, mehet mindenestül, ha idősebb, akkor viszont meg kell hámozni és ki kell magozni). Öntöttem hozzá némi vizet (a mennyiség attól függ, mennyire tartalmas levest szeretnénk; én legfeljebb fél liternyit tettem hozzá), belereszeltem a fokhagymát, ízesítettem a sóval, és kis lángon addig főztem, míg a krumpli és a cukkini megpuhult. Végül belekevertem a borsikafüvet és az összetépett bazsalikomot. Tálaláskor megszórtam a felkockázott sajttal és bazsalikomlevéllel díszítettem.


Forrás: Ízek és Érzések 2012. június-július
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails