2015. április 24., péntek

Töltött gomba

Szemrevalóbb darabokból mindig jó ötlet a töltött zöldség: ezúttal gombához jutottam, és fűszeres vegafasírtot kanalaztam bele.


A töltelékhez összekevertem az alábbiakat: 6 evőkanál zsemlemorzsa, 2 evőkanál apró szemű zabpehely, 1 evőkanál liszt, 1 teáskanál csemegepaprika, 1 mokkáskanál őrölt kömény, 1 teáskanál só, pár tekerésnyi frissen darált bors, 1 evőkanál natúr vegamix. Öntöttem hozzá annyi forró vizet, hogy mindenhol átnedvesedjen. Végül kevés olajon üvegesre pároltam 1 kis fej hagymát és a 6 nagy gomba apróra vágott tönkjét, és ezt is belekevertem a masszába. Vékonyan kiolajozott tepsire sorakoztattam a gombafejeket, és beléjük kanalaztam a tölteléket. (Ha netán soknak bizonyul, kis kupacokban fasírtként is meg lehet sütni a gombák mellett.) 180 fokon kb. 20 percig sütöttem. Közben elkészítettem a köretet: (pirítatlan) hajdinát főztem hozzá.
 

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails